IT is hot. Developers, consultants, system engineers, data center specialists… er zijn duizenden vacatures te vinden voor dit soort profielen. IT-professionals hebben het voor het kiezen. En waarom zouden ze dan voor jouw bedrijf kiezen? Dat was de vraag die Simac ook bezighield.

Een goed uitgedacht DNA en waarden-manifest lag er al. Maar door die ergens plompweg op je website te zetten, vinden sollicitanten die natuurlijk nog niet. Dus groeide het idee om een website specifiek voor sollicitanten en jobs te maken: www.jobssimac.be.

Een job met byte

Hip, laagdrempelig en familiaal: dat was de vibe die Simac wou uitstralen. Onze partner MarketingFizz ging met de grafische en website-kant van het verhaal aan de slag, onze huisfotograaf Frauke Van Gorp ging achter de schermen om authentieke foto’s te maken en onze copywriter Laura zorgde voor converterende copy. Een fijne samenwerking, ook met intern Human Resources Manager Kathleen die het project overzag.

Hoe we te werk gingen

Hoe komt zo’n jobsite/website tot stand? In 6 stappen:

  • Fase 1: Een coördinerend gesprek met Simac, MarketingFizz en onszelf om alle noden en wensen in kaart te brengen. Een van de wensen was om de vacatures via een extern platform, CV Warehouse, binnen te kunnen trekken.
  • Fase 2: Opstellen van wireframes door de webpartner en validatie door de klant.
  • Fase 3: Copyfase op basis van de input gegeven door Kathleen van Simac, het Simac-DNA en de wireframes. Validatie door de klant.
  • Fase 4: Vertaling van de content door KDV – Language & More naar Engels en Frans.
  • Fase 5: Input van de content en foto’s in het achterliggende CMS (Content Management System) van de website.
  • Fase 6: Final touches & oplevering!

Eind juni werd het startschot gegeven, midden augustus ging de jobsite al live.

Het verschil tussen Simac en Jobs Simac

Waar www.simac.be eerder gericht is op (potentiële) klanten, is www.jobssimac.be echt specifiek gericht op sollicitanten. Kandidaten vinden er gemakkelijk de waarden van het bedrijf, lezen er testimonials van toekomstige collega’s en zien in één oogopslag welke functies er openstaan. We kozen er bewust voor niet met stockfoto’s te werken, die vaak wat Amerikaans aanvoelen, en échte medewerkers op de gevoelige plaat vast te leggen. Authentiek, familiaal: dat is wat de jobsite moest uitstralen. Geïnteresseerde kandidaten hebben er de mogelijkheid ‘Simac Ambassadors’ te contacteren via LinkedIn, om zo alvast in gesprek te gaan over hoe het dagelijkse leven bij Simac eruitziet.

Psst, collega Katrien is bezig met de rebranding van de overkoepelende Simac-site. Een samenwerking die naar meer smaakt dus!

 

Over Simac

Simac is een strategische ICT-integrator in de Benelux. Ze maken het verschil door te werken met A-merken, en duurzame relaties met hun klanten op te bouwen. Integer, ondernemend, experten in hun domein, echte teamplayers en niet te vergeten: gepassioneerd door IT. Datacenters, bekabeling, opslag & servers, apps en technologieën: Simac kan het allemaal.