Het Belgische bouwbedrijf ken je misschien vooral van de gipsplaten, maar verder zijn ze ook specialist in droge afbouwmaterialen zoals cementplaten en accessoires voor een complete afwerking van wanden en plafonds. Het bedrijf trekt de laatste jaren alsmaar meer de kaart van duurzaamheid, en investeert dan ook erg veel in de zoektocht naar innovatieve en verantwoorde materialen. Iets waar ze terecht trots op mogen zijn, en dus graag naar de buitenwereld toe over communiceren.
En daarvoor kwam Siniat bij ons aankloppen! Want hoewel het ultieme doel van Siniat klaar en duidelijk is – een aangenamere, warmere en veiligere woon- en werkplek creëren voor zowel mens als planeet – is het knelpunt zoals zo vaak bij duurzaamheidscommunicatie om die boodschap ook écht bij je klanten laten binnenkomen.
We hielpen Siniat daarom een reeks duurzaamheidsinitiatieven en -projecten glashelder te communiceren op hun duurzaamheidspagina. Van recyclage tot watermanagement en hun ervaring met BREEAM-projecten, tot zelfs hun toetreding tot het UN Global Compact waarmee ze 10 SDG’s selecteerden en prioriteit gaven in hun bedrijfsvoering. Allemaal met het oog op een betere toekomst voor iedereen, duurzamere bouwtechnieken en een meetbare ecologische voetafdruk.
Duurzaam inspireren brochure
Verder hielpen we hen met de samenstelling van een overkoepelende brochure: ‘Duurzaam Inspireren’, waarin alle initiatieven uitgebreid aan bod komen. Uiteraard klimaatneutraal gedrukt, maar ook digitaal te lezen.
Ook hulp nodig bij een heldere duurzaamheidscommunicatie voor jouw bedrijf? Let’s talk.